lørdag

Havrebiter uten sukker

Jeg trengte et sunt alternativ til kaffekosen,
så jeg prøvde å lage havrebiter.

500 g små havregryn*150g rosiner (hakket opp)*100 g hvetemel*100 g gresskarfrø eller solsikke*2 ts bakepulver*2 egg*0,5 dl rapsolje*ca 2 dl vann*litt salt

alt blandes * rulles i 6 pølser * trykkes ned på bakepapir * kuttes opp * stekes i 10 min* 200 grader * deles og ettertørkes på 50 grader til de kjennes helt tørre ca 30 min.

Disse havrebitene blir et sunnere alternativ, er mettende og smaker ok.

100g havrebiter gir 37o kcal.

Ha en god helg!

Klem fra Gry : )

6 kommentarer:

Muffin sa...

Ingen som er så flink som du!
Og så all den nydelige rosemalingen da.
Ønsker dere i Nordvika en god helg i styggværet! Nå har vi sjansen til å sitte inne og pusle med hobbyarbeid :-)

Besta sa...

Tusen takk for du deler oppskriften. denne skal prøves. mmmm..gleder meg. Klem

FO - 2 sa...

Nam nam!
Dette ser godt ut! :)
Og du har dekket fint på bordet til helgekosen.
Kjekt med alternativer til sukkerbomber ja.
Takk for oppskrift.
Ønsker deg en fin lørdagskveld Gry.
Klem fra meg.

liven sa...

Disse er nok kjempegode!!
Og søte blir de vel med rosiner i:o)
Fin kopp og asjett:o)

Ha en fin lørdagskveld:o)

Hilsen fra landet sa...

Så bra med en sånn sunn oppskrift når man ønsker seg "noe" - godt eller snacks. Og for et nydelig bord da... *drømme*

Mamma C sa...

Dom lät sunda och goda det ska jag prova en dag.
Kram Mamma C